Svømmeskolen i Trøgstad bad og Østfoldbadet

Indre Østfold svømmeklubb tilbyr svømmekurs for barn over 5 år. Våre svømmekurs inneholder elementer fra Norges svømmeskole - det er Norges svømmeforbunds 20 trinns opplæring og består av forskjellige typer vanntilvenning, lek samt øving av svømmetak.

Våre instruktører

Alle våre instruktører er godkjent instruktør med utdanning gjennom Norges Svømmeforbund. Oversikt trenere og instruktører her

Praktisk informasjon

• To kurs pr år, oppstart ved skolestart i august og januar, 15 kvelder pr. kurs

• Sted: Østfoldbadet i Askim og Trøgstad bad (Idrettsveien 10)

• Våre kurs vil bli avholdt mandager 17-18 (Østfoldbadet) kun høst,  18-19 (Trøgstad), og torsdager 17-18 eller 18-19 (begge Trøgstad)
  • Alder og høyde: minimum 5 år og høyde 110 cm (pga. bassengdybden)

• Ubenyttede kurskvelder refunderes ikke

• Påmelding og spørsmål til
    post@mysensvommeklubb.no

• Priser her

Mer om våre svømmekurs

Først og fremst er målet å bli trygg over og under vann og å lære seg å flyte på mage og rygg. Når dette er på plass går vi videre med svømmeteknikkene.

Kursene er delt inn i forskjellige nivåer, man starter på det trinnet som passer i henhold til barnets ferdighetsnivå. Barna blir delt inn i små grupper med maks fire barn pr. instruktør. Vi evaluerer barna underveis og endrer på grupper og nivå etter behov. Barnet deltar på samme trinn inntil målsettingene er oppnådd.

Hvorfor i Trøgstad bad?

Vi arrangerer svømmekurs i Trøgstad bad, som følge av at Festiviteten bad på Mysen ble nedlagt høsten 2018.

Hver høsten tilbyr vi også trening for en gruppe i opplæringsbassenget på Østfoldbadet i Askim.